Hoe werkt het?

 

Zo werkt ANWB AutoMaatje op hoofdlijnen

  • Heeft u vervoer nodig? Neem dan zodra u weet dat u ons nodig heeft, voor een korte rit minimaal twee werkdagen (liever eerder) van tevoren, voor een lange rit (20+kilometer) minimaal één week van te voren, telefonisch contact op met Lariks via (033) 303 44 44. We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 12:00 uur. Na openingstijden kunt u ook een mail sturen naar info@automaatjeleusden.nl.
  • De telefoniste noteert uw vervoersaanvraag in het systeem.
  • Enkele dagen voor de datum van de rit zoekt de matchmaker een chauffeur, die u kan rijden.
  • Als er een chauffeur gevonden is belt deze u om de rit te bevestigen en de globale hoogte van de onkostenvergoeding aan te geven.
  • Deze vergoeding bedraagt € 0,35 per kilometer -gerekend vanaf het huis van de vrijwilliger- vermeerderd met de eventuele parkeerkosten. Als uw e-mailadres bekend is ontvangt u een mail met alle gegevens van de rit en de naam en telefoonnummer van de chauffeur.
  • Op het afgesproken tijdstip meldt de vrijwilliger zich bij u. Bij ritten waarbij u na korte tijd weer teruggebracht moet worden, zal de chauffeur meestal bij u blijven. Duurt de afspraak wat langer, dan maakt hij of zij een afspraak met u wanneer hij of zij weer klaarstaat voor de terugreis. U moet wel de heen- en terugreis tussendoor betalen.
  • U betaalt de onkostenvergoeding na de rit rechtstreeks aan de chauffeur.

Goed om te weten: chauffeurs, matchmakers en medewerkers van Lariks zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag.

Vertel het door
X