Protocol ANWB AutoMaatje Leusden

Voorbereiding

  • Lariks zorgt voor ontsmettingsdoekjes, handgel, een korte gezondheidschecklist en mondkapjes voor de chauffeurs.
  • Chauffeur kan een pakketje met betreffende materialen ophalen op afspraak bij de receptie op Huis van Leusden
  • Aanvullend kan de chauffeur zelf een plaid o.i.d. aanbrengen op de zitplaats van de deelnemer
  • Protocol wordt per mail gedeeld met de chauffeurs.

Algemene richtlijnen

  • Deelnemer en chauffeur mogen geen corona gerelateerde klachten vertonen zoals verkoudheid, hoesten, niezen, keelpijn, benauwdheid of koortsverschijnselen
  • Was je handen regelmatig met water en zeep
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct na gebruik weg bij het restafval
  • Geen handen schudden
  • Houd steeds zoveel als mogelijk 1,5 meter (=twee armlengtes) afstand van elkaar
  • Voorafgaand en na afloop van de rit reinigt de chauffeur tenminste de volgend autodelen met een ontsmettingsdoekje:
    • aan de kant waar de deelnemer in de auto stapt en gaat zitten in elk geval
      • de deurgreep
      • gordelaanzet
      • armleuning

Aannemen van een rit

  • De rit wordt minimaal twee werkdagen telefonisch aangevraagd bij de telefoniste van Lariks tussen 9.00 uur en 12.30 uur. In de middag worden er geen ritten aangenomen.

Triagegesprek voeren door telefoniste, aan de hand van de checklist.

  1. Ervaart u momenteel een van de volgende klachten (iedere klacht specifiek uitvragen):
    1. Verkoudheid
    2. Hoesten en / of niezen
    3. Keelpijn
    4. Moeilijkheden met ademhalen / benauwdheid
    5. Koorts of verhoging, vanaf 38 graden
  2. Bent u de afgelopen 7 dagen ziek geweest en positief getest op corona?
  3. Bent u in de afgelopen 14 dagen in contact geweest met iemand die positief is getest op corona?
  4. Bij een ja als antwoord op 1 van deze vragen kan de rit niet aangenomen worden
  5. Aangeven dat als men op de dag van de rit toch klachten heeft of daarover twijfelt, men de geplande rit af moet bellen

Als de deelnemer de gezondheidscheck positief doorloopt èn de deelnemer is akkoord met de afspraken die zijn doorgenomen kan de rit zoals normaal ingevoerd worden in RegiMatch

Ophalen van de deelnemer

  • Chauffeur doet korte gezondheidscheck aan de hand van de checklist. Bij twijfel over de gezondheid van de deelnemer mag de chauffeur de rit weigeren. Chauffeur geeft dit telefonisch door aan betreffende matchmaker.
  • Voorafgaand en na afloop van de rit reinigt de chauffeur tenminste de volgend autodelen met een ontsmettingsdoekje:
    • aan de kant waar de deelnemer in de auto stapt en gaat zitten in elk geval
      • de deurgreep
      • gordelaanzet
      • armleuning
  • Voor, tijdens en na de rit wordt er zoveel mogelijk geventileerd.
  • Laat deelnemer voor het instappen de handen reinigen met desinfecterende handgel
  • In geval van een rollator: reinig deze van tevoren met schoonmaakdoekjes en zet hem vervolgens in de kofferbak
  • Deelnemer betaalt contactloos of anders zo veel mogelijk met gepast geld
Vertel het door
  •  
  •